Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 27.05.2020, 05:39

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [72]
Національно-патріотичне виховання [179]
Виховна робота [179]
Методична робота [145]
Звітна сторінка [81]
психологічна служба
Педагогічний клуб "Співдружність" [20]
Фізкультура і спорт [61]
Робота з батьками [25]
Безпека життєдіяльності [58]
Заходи бібліотекаря [24]
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
...

Всеобуч для батьків

Поради батькам

Часто за нескінченим потоком справ ми не звертаємо уваги на найдорожче, що в нас є – на наших дітей. А вони так потребують уваги!
Одного разу у дитини запитали: « Чого тобі найбільше хочеться?»
«Я хочу захворіти, бо коли я хворіла, тоді мама сиділа біля мене, розмовляла, розповідала казки, читала книжки, мені було так добре»,- відповіла дитина.

Порада 1
Не забувайте приділяти увагу повсякденному спілкуванню з дитиною. І тоді колись почуєте: «Дякую тобі, мамо, за твою науку. Колисала ти мене, колиши й онуку».
Порада 2
Намагайтесь говорити спокійно і доброзичливо. Не зловживайте словами: «повинен», «треба». Не забувайте казати дітям «дякую», «вибач», адже вони вчаться того, чого їх навчають. Якщо дитина зростає у докорах, вона починає жити з почуттям провини.
Порада З
Будьте в міру вимогливими:
•виправляйте;
•реагуйте на недоліки;
•хваліть за мінімум — карайте за максимум. Примітка: інколи вмійте і «не побачити».

Порада 4
Спільні сімейні обіди — один з елементів належної культури поведінки, тільки не ті, де переважають уїдливі насмішки:
-Прибери лікті зі столу! Підніми голову, вона в тебе не глиняна!
-Не плямкай!
-Як ти їси, дивитись гидко!
-А хто за тебе «дякую» скаже!
Як говорив стародавній мислитель Сенека, «нелегко привести до добра повчанням, а легко прикладом».
То ж будьмо прикладом своїм дітям у всьому. Бо «блаженні ті батьки, чиє доброчесне життя є прикладом доброзичливості для дітей, зразком виправлення і правилом благих дій».

Порада 5
Дуже важливою умовою є дотримання принципу погодженості у вихованні,одностайності у вимогах до дітей. Слушними, на наш погляд, є зразки народної мудрості:
•Коли батько каже «так», а мати — «сяк», росте дитина як будяк.
•Біда тому дворові, де курка кричить, а півень мовчить.

Порада 6
Піклуйтесь про щасливу долю свого дитяти.
Відразу в кожного на думці — придбати і передати у спадок солідне майно. «Та, якщо вони не вміють благочестиво поводитися, — вчить Святий отець Іван Злотоустий, — воно недовго протримається у них, вони його розтринькають, воно загине разом з його господарями».
Знайте, батьки, — найкращий спадок для дітей не золото та маєтки, а гарне виховання і навчання. Для переконливості пропонуємо давню притчу, в якій закладена саме ця ідея.
«Якщо ти даси своєму синові одну рибину, то він буде ситий один день, якщо даси дві — то два дні, три рибини — три дні… Але коли ти навчиш його ловити рибу, працювати, то він буде ситий протягом усього свого життя. Отже, — продовжує Святий отець, — учіть дітей бути благочестивими володарями своїх пристрастей, багатими в добродіяннях і не очікуйте від Бога ніякої милості, якщо не виконаєте свого обов’язку». А слова видатного педагога К.Ушинського про те, що «коли бажаєш вихованцеві щастя, треба виховувати його не для щастя, а для праці життя», слугують цілком логічним підтвердженням всього зазначеного вище.

Порада 7
Матері, привчайте своїх доньок до охайності, чистоти і краси зовнішньої. Знайте, що в народі доньок порівнюють з їхніми мамами за приказкою: «Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина».
Порада 8

Обов’язок батька — виховати в сина мужність, бо вона є головним показником зрілості юнака.

 
ЯК     ВІДПОВІДАТИ     НА     ДИТЯЧІ
ЗАПИТАННЯ
  • Ставтеся до запитань дитини з повагою, не відсторонюйтесь від них. Уважно слухайте дитяче запитання, намагайтеся зрозуміти, що зацікавило дитину в тому чи іншому предметі, явищі, про яке вона запитує.
  • Давайте короткі, доступні для дитини відповіді, не вживайте складних для розуміння слів.
  • Відповідь повинна не лише збагатити дитину новими знаннями, а й сприяти подальшим роздумам, спостереженням.
  • Відповідаючи на запитання дитини, намагайтеся включити її в спостереження за навколишньою дійсністю, читання, розгляд ілюстративного матеріалу.
  • Даючи відповідь на запитання дитини, впливайте на її почуття, виховуйте гуманізм, чутливість, тактовність до оточуючих.
  • Якщо відповідь на запитання дитини передбачає повідомлення знань, складних для її розуміння, не бійтеся сказати : «Дещо ти зраз не можеш осягнути але трохи підростеш, більше дізнаєшся й сам зможеш дати відповідь  це запитання».

ПАМЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ У ВИХОВАННІ
У  ДІТЕЙ ЧУЙНОСТІ, ВВІЧЛИВОСТІ
 Й ПОВАГИ ДО ЛЮДЕЙ.

      Ми живемо  у складний і суперечливий час, в наших руках доля країни. І ми не можемо недооцінювати тієї небезпеки, яка існує на шляху соціального оновлення. Особливо  ми повинні дбати про духовне збагачення наших дітей, про виховання у них людяності. У цій справі першочергова роль належить сім’ї.
      Прикладом у вихованні людяності є перш за все Ви самі, характер сімейних взаємин.
  • Будьте взаємно уважними, чуйними, уникайте сварок і образ.
  • Подавайте дітям приклад такого ставлення до сусідів, товаришів, а також до людей незнайомих, що потребують допомоги. Пам’ятайте: діти повторюють дії дорослих і, перш за все, батьків.
  • Успіх виховання дітей залежить від поєднання поваги до дітей з вимогливостю до них. Дорослі часто забувають про те, як вони поводилися в дитинстві, які  інтереси й сумніви сповнювали їхні серця. Вмійте поставити себе на місце дитини. Поважйате в ній людину, не забувайте про вимогливість. Поважати – не означає потурати!
  • Вправляйтеся зі своїми дітьми в гуманних вчинках.
Організуйте їхне життя так, аби вони могли на ділі виявляти турботу про менших і допомагати старшим, щоб  вони були готові допомагати своєму товаришеві бути ввічливим з сусідами й знайомими.
 


Спілкування впродовж дня

1.Вранці піднімайте дитину о 7 годині спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашніх прорахунків. Не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте, розраховуйте час - це Ваш обов’язок, якщо Ви цю проблему не вирішили - дитина в цьому не винна.

3. Привчіть дитину снідати. Невідомо чи сподобається маляті їжа в школі, а голодний шлунок - це і роздратування, і сонливість. Нехай вдома дитина вип’є чаю, з’їсть печиво, фрукти.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було зауважень!» тощо.

5. Після уроків зустрічайте дитину спокійно, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після напруженого робочого дня). Коли дитина збуджена і хоче з Вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, це не забере багато часу.

6. Якщо дитина замкнулась, її щось турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.

7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

8. Впродовж дня знайдіть (постарайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

9. Будьте уважними до стану здоров’я дитини. Головний біль, поганий стан - найчастіше є об’єктивними показниками втоми, перевантаження.

10. Першокласника рекомендується вкладати спати не пізніше 21 години. Необхідно привчити дитину лягати спати в один і той же час.

11. Навіть діти 7-8 років люблять казки, особливо перед сном, лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі. Завтра новий день і дитина повинна бути готова до нього.

А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм добрим ставленням!



Рекомендації щодо виховання

1.Виявляйте свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що ви любитимете її завжди, за будь – яких обставин. Але слідкуйте, щоб ваша любов не перетворилась у вседозволеність, установіть чіткі межі дозволеного і завжди неухильно дотримуйтеся встановлених заборон і дозволів.

2.Повірте у неповторність та оригінальність вашої дитини, у те, що вона унікальна, єдина така в світі. Не варто вимагати від дитини повторення ваших досягнень, наслідування ваших здібностей і талантів. Дайте право своїй дитині прожити власне життя і досягти своїх результатів, своєї мети.

3. Приймайте дитину такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні сторони, але її вчинки оцінюйте об’єктивно. Не порівнюйте дитину з іншими.

4. Оцінюйте не дитину, а тільки її вчинок. Частіше хваліть дитину за досягнення.

5. Дайте вашій дитині більше самостійності, не забирайте у неї права на помилку, адже виправляючи свої помилки дитина вчиться. Розкрийте дитині наслідки її майбутнього вчинку і потім надайте право вибору.

6. Ніколи не погрожуйте дитині. Просто розкажіть їй, що ви змушені будете зробити, якщо вона обере небажаний для неї і для оточення спосіб поведінки. Завжди дотримуйтесь цього рішення, якщо ви його прийняли.

7. Дотримуйтесь єдності вимог у сім’ї, інакше дитина навчиться пристосовуватись і обманювати.

8. Ніколи не з’ясовуйте стосунків у присутності дитини, це приводить до неврозів у дітей.

9. Чітко встановіть права та обов’язки дитини у сім’ї, покажіть їй, що вона рівноправний член родини.

10. Не соромтесь визнати перед дитиною свою помилку,попросити у неї вибачення. Покажіть їй, що ідеальних людей не існує і ви теж можете помилятися.



Рекомендації психолога батькам щодо розвитку пізнавальної сфери дітей

                        Увага

1. У кожне заняття включайте вправи, ігри на розвиток уваги, широко представлені в літературі для педагогів і батьків.
2. Включайте в заняття завдання, що потребують тривалого зосередження: намалювати місто, побудувати складний міст, прослухати і переказати казку тощо.
3. Частіше пропонуйте дітям, особливо з низьким показником розвитку уваги, вправи: у газеті, у старій книзі на одній зі сторінок закреслювати олівцем усі букви «а», намагаючись не пропускати їх (завдання поступово можна ускладнити, попросивши дитину закреслити всі букви «а», обвести у кружечок усі букви «к», підкреслити всі букви «о»).
4. Використовуйте дидактичні ігри з чітко вираженими правилами.
5. Регулярно включайте дітей у виконання завдань за попередньо розробленим планом дій: можна виконувати будівлі з конструкторів, малюнки, орнаменти, аплікації, вироби, форму яких ви задаєте словесно або за допомогою схеми.
6. Тренуйте дітей у переказі розповідей, казок за схематичним планом, складеним вами.
7. Пропонуйте дітям: повторювати слова, цифри, речення, сказані вами; незакінчені фрази, які потрібно закінчити; запитання, на які необхідно відповісти, заохочуючи тих дітей, хто намагається частіше відповідати на них.
8. Учіть порівнювати, аналізувати зразок і результати своєї або чужої роботи, знаходити і виправляти помилки.
9. На уроках у школі від дітей буде потрібно швидке переключення уваги з одного виду діяльності на інший. Цю властивість уваги можна формувати за допомогою рухових вправ. Дитина повинна починати, виконувати й закінчувати свої дії за командою дорослого, швидко переходячи від одного виду рухів до іншого: стрибати, зупинятися, крокувати тощо.
10. Періодичне переключення з одного виду роботи на інший, багатогранна структура заняття, активна пізнавальна діяльність, формування операцій контролю і самоконтролю — такий підхід зробить заняття цікавим для дітей, що саме по собі сприятиме організації їхньої уваги.

                    Пам 'ять

1. Пояснюючи дітям новий матеріал і повторюючи пройдений, сполучіть словесне пояснення з наочністю або із зображенням тих предметів або явищ, про які йдеться, використовуйте малюнки, таблиці, схеми (особливо для дітей із доброю зоровою пам'яттю).
2. До дітей з недостатньо добре розвиненою слуховою пам'яттю необхідний індивідуальний підхід: опора не тільки на слух, а й на інші органи почуттів (зір, нюх, дотик).
3. Для поліпшення процесу пам'яті виховуйте в дітей прийоми осмисленого запам'ятовування і пригадування, уміння: аналізувати, виділяти у предметах зв'язки, ознаки, порівнювати предмети та явища між собою, знаходити в них подібності й відмінності; здійснювати узагальнення, поєднувати різні предмети за якимись загальними ознаками; класифікувати предмети та явища на основі узагальнення; встановлювати значеннєві зв'язки між пропонованими об'єктами для завчання й навколишніми предметами.
4. Включайте ігри і вправи для розвитку пам'яті в кожне заняття.

                                  Мислення

Розумовий процес складається з низки операцій. Найпоширеніші з них — аналіз, синтез, аналогія, порівняння, узагальнення, класифікація. Найчастіше більшість із них не усвідомлюються. Тому для того, щоб дитина активно володіла розумовими операціями, їх треба виділити, довести до рівня усвідомлення і спеціально навчити.
1. Включайте в заняття завдання на: порівняння пари предметів або явищ — знаходження подібності й відмінностей між ними; класифікацію, узагальнення різних предметів за загальними ознаками; знаходження «зайвого» слова або зображення, не пов'язаного загальною ознакою з іншими; складання цілого з частин (розрізні картинки); послідовне розкладання картинок і складання розповіді за ними; усвідомлення закономірностей (розглянути орнамент, візерунок, продовжити його); завдання на кмітливість, логічні міркування тощо.
2. Заняття з малювання, ліплення, виготовлення різних виробів повинні не тільки включати копіювання зразка і відпрацьовування окремих графічних навичок, а й розвивати вміння планомірно досліджувати предмети, фантазувати, уявляти.
3. Розширюйте кругозір дітей, їхні основні уявлення про природні, соціальні явища, нагромаджуйте в дітей знання і враження, обговорюючи з ними прочитані книжки, аналізуючи поведінку людей.
4. З метою розвитку мовлення: після читання вголос казок, розповідей, просіть дітей переказати почуте, відповісти на запитання, поставити свої; розвивайте в дітей уміння будувати розповідь за картинкою, за планом, за темою; допомагайте дітям будувати висновки, міркування, робити умовиводи; учіть дітей доводити свою думку, виражати її. На занятті має звучати не монолог вихователя, а діалог із дитиною або групою дітей.



 
ОГОЛОШЕННЯ
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Теги
Корисно знати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Історичні події
Радіо
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2020
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz