Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 26.01.2020, 16:02

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [72]
Національно-патріотичне виховання [179]
Виховна робота [179]
Методична робота [145]
Звітна сторінка [81]
психологічна служба
Педагогічний клуб "Співдружність" [20]
Фізкультура і спорт [61]
Робота з батьками [25]
Безпека життєдіяльності [58]
Заходи бібліотекаря [24]
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
...

Творча група "Прес-клуб"

Ростити людину – це радість! Кожна з них індивідуальність і часто дуже колоритна, яскрава… Трудні, в аномаліях, в дисгармоніях, а й з них мають бути люди завтрашні, люди майбутнього! Хоч як важко буде з ними, але тим певніше буде відчуття перемоги, якщо виявишся спроможною навіть з дисгармонійного сформувати повноцінну людську особистість. Станеш мовби скульптором його духовної сутності, допоможеш чимось кращим виявити себе…
                                                                                                                                                                                                                                                                           Олесь Гончар


Мета.

  • Висвітлювати в пресі досвід роботи вчителів-дефектологів щодо організації корекційного навчально-виховного процесу з розумово відсталими дітьми.
  • Ознайомлювати і залучати до співпраці педагогів-дефектологів, вихователів спеціальних ДНЗ, батьків.
  • Налагоджувати контакти з різними проектними групами, які працюють із дітьми з особливими потребами.

Завдання:

  • виявляти і реалізовувати здібності розумово відсталої дитини;
  • вчити вчитися дитину з розумовим недорозвитком;
  • реалізовувати спеціальну систему корекції навчання та виховання з елементами методики М.Монтессорі для успішного саморозвитку дитини з обмеженими можливостями;
  • впроваджувати в навчально-виховну діяльність форми й методи роботи, завдяки яким забезпечується розвиток пізнавальних процесів, формується мислення, виявляється своєрідність у розвитку відчуття, сприймання, пам’яті, уваги, уяви, мовлення;
  • сприяти компенсації порушень, формувати соціальну компетентність та гармонійну особистість;
  • готувати дитину з вадами розумового розвитку до життя в соціумі.

ІНФОРМАЦІЙНА БАЗА

  Антосюк Ольга Степанівна, дефектолог, вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель-методист. Педагогічний стаж 31 років. Закінчила Уманський державний педагогічний інститут ім. П.Г. Тичини, Київський Національний університет ім. М. Драгоманова.
  Ведмідь Ольга Василівна, дефектолог, вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель-методист. Педагогічний стаж 36 років. Закінчила Глухівський державний педагогічний інститут ім. С.М. Сергєєва-Ценського, Київський Національний університет ім. М. Драгоманова.
  Марчук Фросина Андріївна, дефектолог, вчитель початкових класів, вища категорія, старший вчитель. Педагогічний стаж 34 років. Закінчила Уманський державний педагогічний інститут ім. П.Г. Тичини, Київський Національний університет ім. М. Драгоманова.
  Онофрійчук Надія Миколаївна, дефектолог, вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель-методист. Педагогічний стаж 28 років. Закінчила Київський державний педагогічний інститут ім. М. Горького, Київський міжрегіональний інститут удосконалення вчителів ім. Грінченка, Київський Національний університет ім. М. Драгоманова.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
     Урок у допоміжній школі, як і в масових загальноосвітніх школах, є основною формою організації навчально – виховного процесу. Проте він має свою специфіку, властиву тільки допоміжній школі: відбувається компенсація й корекція вад розвитку дітей. Тільки завдяки цьому стає можливим загальний розвиток особистості дитини з порушенням інтелекту і формування духовних і фізичних якостей.

Сучасні вимоги до уроку:

· реалізація в комплексі освітньої, корекційно–розвивальної, виховної функції навчання;
· відповідність уроку принципам навчання;
· організаційна чіткість уроку;
· оптимізація навчально – виховного процесу;
· інтенсифікація навчально – виховного процесу;
· відповідність змісту уроку навчальним програмам;
· здійснення міжпредметних і внутріпредметних зв’язків;
· підвищення самостійності учнів.

     Основою комплексного планування завдань будь – якого уроку в допоміжній школі є їх спрямованість на всебічний розвиток особистості учнів з урахуванням їх загальних та індивідуальних психофізичних особливостей і пізнавальних можливостей.
Навчально – виховне та корекційно – розвивальне завдання уроку має бути спрямоване не тільки на розв’язання завдань, реалізація яких забезпечить формування в учнів системи практичних і наукових знань, умінь і навичок, а й виправлення та розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно – вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів і навчальних здібностей.

Забезпеченню корекційно-виховуючої спрямованості навчання сприяють:

· наочність навчання;
· уповільненість процесу навчання;
· повторюваність у навчанні та вихованні;
· включення учня в діяльність, спрямовану на подолання труднощів і перешкод (принцип вправляємості);
· індивідуальний та диференційований підхід до учнів;
· використання гри в корекційній роботі;
· включення в навчально – виховний процес оздоровлення та лікування;
· дотримання охоронно – педагогічного режиму;
· систематичне включення учнів у суспільно – корисну діяльність. 

     Багаторічною практикою доведено, що вагомого значення у навчанні і вихованні розумово відсталих школярів набуло використання на уроках і в позаурочний час дидактичних матеріалів М.Монтессорі. Вони допомагають впорядковувати пізнання дитиною навколишнього середовища, сприяють удосконаленню координації рухів, дають можливість самому знаходити свої помилки і виправляти їх.
Постійна співпраця вчителя й учня сприяє досягненню поставленої мети на уроці.

Пам’ятка для педагогів.

1. Вивчайте характер психофізичного дефекту кожної дитини, вмійте грамотно характеризувати його; передбачайте прийоми індивідуальної роботи, її результати.
2. Все навчання повинно бути індивідуалізоване. Забезпечте на уроках індивідуальний підхід, навчіть кожного окремого та всіх разом.
3. Навчіть дітей говорити голосно, повільно та чітко, виховуйте самоконтроль.
4. Не забудьте провести загальну моторну гімнастику на кожному уроці з достатнім фізичним навантаженням.
5. Пам’ятайте, що на кожному уроці учні повинні говорити багато: коментувати свої дії, обґрунтовувати правила, відповідати повною відповіддю.
6. Багаторазово повторюйте терміни, правила, слова, словосполучення, які вивчаєте на уроці.
7. Широко використовуйте наочність, конкретність, деталізацію.
8. Спонукайте дітей до мовної та розумової активності. Заохочуйте їх за активність і старанність, а не тільки за результативність.
9. Давайте учням більше вчити напам'ять тексти з української мови, читання, розвитку мовлення.
10. Більше працюйте з підручниками, заохочуйте до читання.
11. Терпляче ставтесь до повільності й слабкого сприймання дітьми навчального матеріалу.

БАНК ПУБЛІКАЦІЙ

О.С. Антосюк, О.В. Ведмідь, Т.Б. Дишлюк, Н.І. Жабська, Н.І. Онофрійчук
Навчально-методичний посібник «Використання елементів методики М.Монтессорі в роботі з розумово відсталими дітьми», 2011р.
 
О.С. Антосюк, О.В. Ведмідь, Н.І. Онофрійчук
Стаття «Елементи методики М.Монтессорі в роботі з розумово відсталими дітьми». Газета «Дефектолог» № 8, серпень 2011 р.
 
О.С. Антосюк, О.В. Ведмідь, Н.І. Онофрійчук
Стаття «Сенсорний розвиток молодших школярів».
Газета «Дефектолог» № 10, жовтень, 2013 р.
 
Ф.А. Марчук
Із досвіду роботи «Пізнай світ і себе в ньому», 2014р.
 
О.С. Антосюк, О.В. Ведмідь, Н.І. Онофрійчук
Стаття «Формування свідомого мовленнєвого спілкування, читання та письма». Газета «Дефектолог» № 8, серпень 2015р.
 
О.С. Антосюк, О.В. Ведмідь,  Н.І. Жабська, Н.І. Онофрійчук
Стаття «Розвиток навичок практичного життя».
Газета «Дефектолог» № 12, грудень 2015р.
 
Розробки уроків.
 
 

                                                                                                                                                                             ​                                                                                                                                                                

ОГОЛОШЕННЯ
Календар
«  Січень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Теги
Корисно знати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Історичні події
Радіо
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2020
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz