Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 23.09.2018, 15:53

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [69]
Національно-патріотичне виховання [165]
Виховна робота [166]
Методична робота [137]
Звітна сторінка [76]
психологічна служба
Педагогічний клуб "Співдружність" [20]
Фізкультура і спорт [56]
Робота з батьками [25]
Безпека життєдіяльності [51]
Заходи бібліотекаря [21]
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
...

Створення умов для навчання дітей із розладами аутистичного спектру

   
     «Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом, не просто менше розвинена, ніж її  нормальні однолітки, а інакше розвинута», -  саме ця теза Л. С. Виготського стала для вчителів-дефектологів Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи №19 орієнтиром, коли кілька років тому назад шестеро дітей 7-річного віку з розладами спектру аутизму розпочали навчання в 1-му класі нашої школи.
Діти з розладами аутистичного спектру суттєво відрізняються як від дітей з типовим розвитком, так і від дітей, які мають інші психофізичні вади.
     Зважаючи на це, першим і нагальним завданням навчальної, корекційно-розвиткової роботи в закладі була адаптація першокласників до умов шкільного середовища, класного колективу, створення  оптимальних умов для навчання й виховання «особливих учнів». Із цією метою у перші два тижні навчання команда фахівців всебічно вивчає кожну дитину. Наслідки обстеження учнів фіксуються в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному плані корекційної роботи.
     У цій нелегкій справі педагогічні працівники закладу використовували  досвід  світових і   вітчизняних   науковців.
Оптимальне середовище в закладі створене для адаптації дитини до нових умов навчання й виховання, для опрацювання певних операцій, навичок, а також для  формування у дитини арсеналу засобів взаємодії зі світом.
     Для успішного засвоєння навчального матеріалу вчителі-дефектологи використовують різноманітні інноваційні методи, прийоми та форми роботи, які ефективніше формують пізнавальні можливості кожного школяра. Це дидактичні матеріали за методикою М. Монтессорі, які розвивають дрібну моторику, пам’ять, увагу, готують руку до письма; різноманітні набори предметних та сюжетних карток для розвитку мовлення, набори  таблиць  і схем для  удосконалення  навички  читання  за методикою М. Зайцева,  схеми-моделі за методикою Т. Ткаченко.
     У нас взаємодія  педагога з дитиною з РАС  будується в залежності від діапазону та реальних  можливостей  самої  дитини. Корекційно-розвиткова робота ведеться в декількох напрямках одночасно, серед яких одним із пріоритетних є ігрова  діяльність.
     Серед сучасних можливостей подальшого удосконалення реабілітаційних  технологій  увагу вчителів-дефектологів привернув один із нетрадиційних методів, а саме:  арт-терапія. Це лікувально-корекційна та профілактична  робота із залученням  дитини до мистецтва.
     Цього навчального року в нашій школі був створений кабінет соціально-побутового орієнтування, наявність якого за нормативними документами передбачено лише в спеціальній школі.   На заняттях діти здобувають практичні навички для життя, а саме: як визначати термін придатності різноманітних товарів, як користуватися електроприладами, готувати їжу та інше.
    Також у школі створений кабінет компенсаторної реабілітації та соціальної адаптації, де діти з РАС на заняттях отримують можливість емоційно розвантажитись. Максимальний ефект досягається за рахунок використання  методів релаксотерапії, фітотерапії, аромотерапії, звукотерапії, кольоротерапії, рослинотерапії, дихальної гімнастики та інших (всього 17 видів терапій).
    Згідно з розкладом у нашій школі проводяться заняття з ритміки, розвитку мовлення, лікувальної фізкультури, психокорекції, на яких фахівці закладу підвищують пізнавальну активність, розвивають психічні процеси, покращують координацію рухів та орієнтування в просторі, сприяють гармонізації загального психоемоційного стану дітей з РАС.
     Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19 – це школа повного робочого дня. Діти з РАС  після уроків перебувають на групі продовженого дня, де разом з вихователями, які мають дефектологічну освіту, виконують домашні завдання, відвідують гуртки, беруть участь у виховних заходах. Специфікою роботи вихователя нашої школи є переорієнтування з виконання режимних моментів на фаховий педагогічний супровід учнів з особливими потребами упродовж другої половини дня.
     Із метою підвищення рівня ефективності реабілітаційної роботи з дітьми із РАС наш заклад тісно співпрацює з Білоцерківським  центром соціальної реабілітації змішаного типу для інвалідів і дітей-інвалідів  «Шанс», де діти відвідують корекційно-розвиткові заняття, які сприяють всебічному розвитку дітей даної категорії.
     Діти з РАС із задоволенням відвідують позашкільні заклади, а саме: станцію юних натуралістів, станцію юних техніків, центр творчості дітей та юнацтва «Соняшник», де мають можливість проявити свої творчі здібності, розвивати уяву та фантазію, дрібну моторику рук. Фізична реабілітація дітей  відбувається під час позакласних занять, організованих «Інваспортом».
     Внутрішній світ дітей з РАС часто забарвлений  похмурими тонами страху й дискомфорту, самотності, відстороненості від людей. І якщо нам всім разом вдасться наповнити  світ дітей світлими фарбами впевненості та радості, це може стати рушійною силою, що спонукатиме дітей з РАС на активніше дослідження навколишнього світу. При цьому в нас, дорослих, вони  почнуть  бачити  не ворогів, а  помічників  і союзників.  
ОГОЛОШЕННЯ
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Теги
Корисно знати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Історичні події
Радіо
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2018
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz