Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 27.05.2020, 05:11

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [72]
Національно-патріотичне виховання [179]
Виховна робота [179]
Методична робота [145]
Звітна сторінка [81]
психологічна служба
Педагогічний клуб "Співдружність" [20]
Фізкультура і спорт [61]
Робота з батьками [25]
Безпека життєдіяльності [58]
Заходи бібліотекаря [24]
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
...

Інформація про школу

/Files/images/ SDC17142.JPG

      НАША АДРЕСА:
Київська обл.
м. Біла Церква
вул. Левка Симиренка
 (вул. Мічуріна), 49.
ТЕЛ. (04563) 5-38-89






 
       У мальовничому місті Біла Церква, яке в Київській області називають містом добра, знайшлися люди, які перейнялися проблемами хворих дітей, зважили на запити їх батьків, протягнули їм руку допомоги. На виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну  середню освіту», «Про дошкільну освіту», керуючись Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, рішенням  Білоцерківської міської ради від  16.03.1999 року було створено спеціальну загальноосвітню школу для дітей з особливими освітніми потребами. 

Є в кожній школі певна особливість,
Без винятку вона присутня і у нас:
З подвійною турботою щоранку
Заходить вчитель тут у кожний клас.
Заходить з розумінням, що дитина –
То витвір Божий, Божа благодать,
Яку з любов’ю, мудрістю, терпінням
Навчити має він писати і читать.
Немає тут слухняних, чи недуже,
Вони для нас всі стали рідні, милі,
А відрізняє наших учнів від всіх інших
Одне єдине слово «ОСОБЛИВІ».

                          Психолог Рибак О.В.
        

 

     У школі навчаються 112 учнів із особливими освітніми потребами, працює 39 педагогів, із них: 37 – із вищою дефектологічною освітою. 24 мають вищу кваліфікаційну категорію (62 %), 7 – першу кваліфікаційну категорію (18 %), 6 – другу кваліфікаційну категорію (15 %); 2 – спеціалісти (5 %). 8 працівників є вчителями-методистами, 4  – старшими вчителями, 4 – відмінники освіти України.
     Випускники школи отримали або здобувають професію в професійних училищах міста та області, а діти-сироти при Таращанській спеціальній школі. Більша половина з них працює техпрацівниками, двірниками, різноробочими.
     Основним, органічним стержнем, основою навчальної роботи в спеціальній школі є корекційний процес. Саме корекція навчання і виховання є провідним фактором у розвитку дитини, обтяженої вадами розумового розвитку. Така дитина може бути підготовлена до суспільно-корисної праці за умови, якщо школа і сім'я зуміють виправити недоліки розумового і фізичного розвитку, активізують діяльність збережених функцій організму, сформують у неї правильне ставлення до праці та необхідний мінімум загальноосвітніх і професійно-трудових навичок. Зусилля педагогічних працівників школи зорієнтовані на максимальний розвиток загальних соціально-адаптаційних можливостей дитини, її обізнаності, практичну підготовку до основних сфер життєдіяльності в суспільстві.   
     В школі розроблена й успішно реалізується цільова комплексна програма „Соціально-трудова адаптація дітей з вадами розумового розвитку”, яка складається з п’яти розділів:

1. Зміцнення фізичного здоров’я.

2. Розвиток задатків, здібностей і нахилів.

3. Формування трудових навичок і вмінь.

4. Медично-психологічна корекція.

5. Соціальний захист.

     Невипадково перший розділ цієї програми є „Зміцнення фізичного здоров’я”, адже всі до єдиного учні стоять на диспансерному обліку не лише в психоневрологічному диспансері, а ще й в інших фахівців. В школі створено координаційну раду з питань охорони здоров’я, розроблено індивідуальні програми зміцнення, організовано заняття ЛФК, ЗФП, спортивних секцій, дієтичне харчування, облаштовано спортивний майданчик, спортивний і тренажерний зал. В школі систематично проводяться дні здоров'я, дні бігуна, стрибуна, метальника, конкурси „Сміливі та спритні”, „Кращий футболіст”, змагання з настільного тенісу, волейболу, сітківки. Вчителями фізкультури та медичною службою школи було розроблено комплекси спеціальних фізичних вправ для зміцнення здоров'я учнів, було вивчено і узагальнено досвід вчителів з тем: „Розвиток збережених функцій організму дітей з вадами розумового розвитку”, „Організація охоронно-педагогічного режиму з аномальними дітьми в умовах ГПД”. Наші учні є активними учасниками міських і обласних змагань, організованих товариством „Інваспорт”, де здобули більше 50 призових місць, і що ще варто відзначити – неодноразово ставали переможцями з шашок, що засвідчує позитивну динаміку розвитку інтелектуальних задатків. У минулому навчальному році 9 учнів школи стали переможцями і призерами першості міста з шашок,  12 учнів здобули I, II та III  місця у першості з дартсу,  6 учнів  стали переможцями і призерами змагань «Повір у себе»,  6 учнів  здобули першість міста з настільного тенісу,  14 учнів – з легкої атлетики серед дітей-інвалідів,  а випускник школи Загородній Євген є неодноразовим чемпіоном області і призером міжнародних змагань з легкої атлетики «Інваспорту». 
     Щоб долати труднощі в підготовці учнів до інтеграції в суспільство, педагогам доводиться шукати нові теоретичні підходи до організації навчально-виховного процесу. Основною метою методичної роботи в закладі є створення інноваційного середовища. Воно передбачає акцентування уваги вчителів на самовихованні, саморозвитку, активній участі в роботі творчих груп, семінарах, конференціях, де головним завданням є те, щоб дитина з розумінням сприймала як життя, так і життєві складні проблеми. Педагоги школи намагаються сформувати в учнів життєву компетентність, яка передбачає:

- уміння орієнтуватись в соціальних ситуаціях;

- уміння обирати адекватні та ефективні способи вирішення життєвих завдань;

- знання своїх особистих рис, перевазі вад;

- здатність розуміти і правильно оцінювати інших людей, спроможність встановлювати з ними адекватні способи спілкування, проявляти толерантність у стосунках;

- уміння керувати собою та обставинами свого життя.

     Для реалізації цих завдань в школі розроблено практично орієнтований, колективний, довготривалий, соціалізаційний проект „Я – людина”. Проектна технологія – одна з інноваційних технологій навчання і виховання, яка забезпечує формування основних компетенцій учня. Цей проект складається з семи розділів. В рамках цих розділів розроблено ряд проектів, що успішно втілюються в організацію навчально-виховного процесу в школі. Змістове наповнення цих проектів побудоване на основі концентризму, що відповідає меті й основним завданням проекту „Я – людина”. 
     У школі створено унікальний кабінет «Компенсаційної реабілітації і соціальної адаптації»,  в умовах якого успішно випробувано 9 різних методик,  які допомагають дітям пізнати своє «я»,  вчать встановлювати правильні взаємини з людьми,  сприяють професійному самовизначенню за формулою «хочу-можу-треба». Вчителі початкової школи творчо використовують елементи педагогічної спадщини М.Монтессорі,  створили Монтессорі - кабінет,  в якому є всі необхідні дидактичні матеріали  для проведення корекційних занять,  вони ж є співавторами науково-методичного посібника «Використання елементів методики М.Монтессорі в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами».
     Діти мають можливість відвідувати різні гуртки, студії як в школі, так і в позашкільних закладах міста. Роботи наших учнів щороку представляються на міській виставці „Краса руками молодих” і були відзначені дипломами та цінними подарунками. Також учні та вчителі беруть участь і в інших міських конкурсах.
     Завдяки зусиллям Білоцерківського управління освіти та науки в 2008 році був зроблений зовнішній ремонт школи, створено тренажерну залу. На допомогу школі приходять спонсори. Завдяки їх коштам обладнано комп’ютерний, мультимедійний класи, шкільна бібліотека поповнилась дитячою літературою, придбані телевізори, музичний центр, відремонтовано класні кімнати, оновлено меблі класів.
     Реформування спеціальної школи потребує розв’язання двох основних завдань: по-перше, наблизити потрібну дитині школу до її домівки, щоб вона могла відвідувати її, живучи в сім’ї, й, по-друге, не знизити при цьому якості навчання, його корекційної спрямованості для якнайповнішого використання дитиною потенційних можливостей розвитку, отримання освіти, адаптації в суспільстві. Зрозуміло, що розв’язання цих завдань потребує виважених рішень, коштів і великої праці.
     Дбаючи про своїх дітей, нація дбає про своє майбутнє – це твердження має універсальне значення у всіх суспільствах і культурах. За сучасних умов демографічної, соціально-економічної кризи питання навчання, виховання, соціально-трудової адаптації у суспільне життя дітей із вадами психофізичного розвитку особливо актуальне.
     Педагогами нашої школи пережиті хвилюючі хвилини – ми стали переможцями міського конкурсу „Моя учительська”, але ми згадуємо про це тому, що макет нашої учительської виготовлено дитячими руками. Приймали в цьому участь учні 5-9 класів, звичайно, під керівництвом педагогів, і часу на це потратили немало. Особливою гордістю для нас, педагогів, є роботи, виготовлені дитячими руками. В основному, це вишивки, вироби з бісеру та берести.
     А ще велике моральне задоволення відчувають вчителі, коли гості, які у нас часто бувають, не завжди вірять в те, що наші учні мають діагноз – легка розумова відсталість. Вони ввічливі, комунікабельні, з задоволенням демонструють гостям свої досягнення в навчанні. І для стороннього ока залишається непомітним, що в стінах цієї школи йде справжня боротьба за життя, за щастя, розвиток кожної особистості з непростою долею. Адже не секрет, що значна частина дітей в спеціальній школі з неблагополучних сімей. Тому завдання школи є формування в дитини інших уявлень про навколишній світ. Ми вчимо їх відрізняти добро від зла, наповнюємо маленьку душу теплом, ласкою, допомагаємо знайти свою нішу в цьому непростому світі, своє щастя, не повторюючи помилок батьків. Мабуть тому на сьогоднішній день жоден учень нашої школи не стоїть на обліку в КМСН і ССН (кримінальній міліції в справах неповнолітніх та службі в справах неповнолітніх). Мабуть саме тому випускники, які отримали свідоцтво про закінчення нашої школи, знайшли своє місце в цьому складному світі. Біля 30% цих дітей мали посвідчення інваліда, й могли б жити за рахунок пенсії, але більша половина цих дітей працюють.
     Нам, педагогам, доводиться часто бачити гіркі материнські сльози – адже, як правило, приводять діток до нас у школу з великим страхом і німим запитанням в очах: „Чому саме моя дитина хвора?”. Але завітайте до нас на свято останнього дзвоника й Ви станете свідками і світлих материнських сліз, теплих слів вдячності за те, що їхні діти провели в стінах нашої школи 9 років щасливого, повноцінного, цікавого життя, з численними екскурсіями, конкурсами, святами, змаганнями, акціями, де вони пізнали радість нового знання, радість досягнення успіху, задоволення похвалою. Учень в нашій школі не „суб’єкт” навчання, а особистість, яку ми поважаємо і любимо такою, якою вона є.
     
Шановні колеги! Всі напевно знаєте, що при спеціальній школі № 19 з січня 2003 року працює психолого-медико-педагогічна консультація. За роки її роботи обстежуються діти, яким рекомендоване навчання за програмою допоміжної школи . Але більше 50% цих дітей до нашої школи не прийшли. Вони сидять у вас за останніми партами, нічого не розуміючи, терплячи насмішки однокласників, а іноді й вчителів. У таких дітей з’являється стійка відраза до навчання, виникає реакція протесту в різних формах. А ми, дорослі, самостверджуємося за рахунок наших дітей, живим свою гордість струмами дитячого страху, безсилля і беззахисності. Наші діти перебувають в абсолютній залежності від дорослих – таких великих і таких розумних. Не позбавляйте таких дітей навчатися і виховуватись в комфортному середовищі, пристосованому до їхнього діагнозу. Не погрожуйте дітям з проблемами в навчанні й поведінці дев’ятнадцятою школою! Не залякуйте їхніх батьків нашою школою, як виправною колонією! Януш Корчак сказав: „Дитя не дурне; дурнів серед них не більше, ніж серед дорослих. Дитя – це іноземець, і йому необхідний досвідчений гід”. Сподіваємось, що зуміли вас переконати в тому, що в школі № 19 є для хворих дітей достойні гіди – висококваліфіковані педагоги.
 

ОГОЛОШЕННЯ
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Теги
Корисно знати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Історичні події
Радіо
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2020
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz